Transport gratuit pentru elevii şi studenţii din Bucureşti la evenimentele culturale – proiect

Preşcolarii, şcolarii, liceenii şi studenţii care merg în grupuri organizate la manifestările pregătite de instituţiile publice de cultură de interes local ale Municipiului Bucureşti ar putea beneficia de transport gratuit pe mijloacele RATB, conform unui proiect de hotărâre care figurează pe ordinea de zi de miercuri a şedinţei Consiliului General al Capitalei.

De asemenea, instituţiile de cultură beneficiare indirecte ale acestei facilităţi vor avea obligaţia de a nu cuprinde cheltuielile de transport în preţul biletului de acces la spectacol, reiese din acelaşi proiect.

Costurile vor fi suportate în limita subvenţiei aprobate în bugetul Municipiului Bucureşti, la capitolul Transporturi – subvenţii pentru acoperirea diferenţelor de preţ şi tarif (subvenţie RATB).
Sursa: http://www.economica.net/transport-gratuit-pentru-elevii-si-studentii-din-bucuresti-la-evenimentele-culturale-proiect_125578.html#ixzz4KhUNVhIF

Modul corect de transport al copiilor în mașină

Polițiștii atrag atenția șoferilor asupra importanței purtării centurii de siguranță și a folosirii corecte a scaunului de mașină pentru copii. Astfel,  în perioada 12 – 18 septembrie 2016, Poliţia Română derulează, în sistem integrat, ample acţiuni de prevenire a victimizării cetăţenilor prin accidente rutiere produse pe fondul nerespectării prevederilor legale referitoare la portul centurii de siguranţă şi la utilizarea dispozitivelor de retenţie pentru copii. Activităţile se înscriu în calendarul european al Poliţiilor Rutiere – TISPOL SEATBELT, transmit reprezentanții IPJ Sibiu.

Polițiștii amintesc părinților conducători auto modul corect de transport al copiilor în mașini:

Copiii cu o înălţime de până la 135 cm pot fi transportaţi în autovehicule doar dacă sunt protejaţi cu ajutorul unui dispozitiv de fixare în scaun pentru copii;

• Copiii cu o înălţime de peste 135 cm pot fi transportaţi în autovehicule doar dacă poartă centuri de siguranţă pentru adulţi, reglate astfel încât să nu treacă peste zona gâtului sau a feţei, sau dacă sunt protejaţi cu ajutorul unui dispozitiv de fixare în scaun pentru copii;

• Copiii cu vârsta de peste 3 ani, având o înălţime de până la 150 cm, pot fi transportaţi în autovehicule care nu sunt echipate cu sisteme de siguranţă doar dacă ocupă, orice alt loc decât cel de pe scaunul din faţă.

Dispozitivul de fixare în scaun pentru copii trebuie să fie omologat şi adecvat caracteristicilor fizice ale copiilor şi se instalează pe locurile din spate ale autovehiculului conform instrucţiunilor de montare furnizate de producător.

Aceste dispozitive pot fi montate inclusiv pe locul din faţă, prin orientarea cu faţa spre direcţia opusă direcţiei de deplasare a autovehiculului sau opusă acesteia, doar după dezactivarea airbag-ului frontal.

 nerespectarea obligaţiei de a purta, în timpul circulaţiei pe drumurile publice, centura de siguranţă ori căştile de protecţie omologate, după caz: 2 sau 3 puncte amendă şi 2 puncte penalizare;

 nerespectarea obligaţiei pasagerilor aflaţi într-un autovehicul şi tractor agricol sau forestier de a purta, în timpul deplasării pe drumurile publice, centura sau dispozitivele de siguranţă omologate se sancţionează cu 2 sau 3 puncte amendă.

 nerespectarea obligaţiei conducătorului de autovehicul de se asigura că persoanele minore poartă centuri de siguranţă sau sunt transportate în dispozitive de fixare în scaune pentru copii omologate: 4 – 5 puncte amendă şi 3 puncte penalizare

 nerespectarea dispoziţiilor privind transportul copiilor în autovehicule care nu sunt echipate cu sisteme de siguranţă: 4 – 5 puncte amendă şi 3 puncte penalizare

Scopul principal al activităţilor îl reprezintă prevenirea victimizării prin accidente rutiere şi creşterea gradului de siguranţă a participanţilor la trafic, mai spun reprezentanții poliției.

 

Sursa: http://www.turnulsfatului.ro/2016/09/13/modul-corect-de-transport-al-copiilor-in-masina/

Master Planul General de Transport, trimis spre aprobare. Cati km de autostrada si ce drumuri expres vom avea in 2036

Documentul care contine Master Planul General de Transport al Romaniei poate fi descarcat la finalul articolului.

Actul se afla in prezent pe circuitul de avizare interministeriala, dupa care va fi aprobat de Guvern, in cel mai scurt timp.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor (MT), remis marti AGERPRES, adoptarea MPGT devine esentiala pentru accesarea fondurilor structurale si asigurarea continuitatii finantarii din partea Uniunii Europene.

Necesitatea elaborarii Master Planului General de Transport, instrument de lucru prin care sa se analizeze situatia existenta si sa se stabileasca nevoile de dezvoltare si de prioritizare pe baze economice solide, proiectele de infrastructura de transport la nivel national, se impune ca o conditionalitate ex-ante a finantarilor din cadrul Programului Operational Infrastructura Mare (POIM).

„Asigurarea respectarii la termen a prevederilor si angajamentelor statului roman referitoare la indeplinirea conditionalitatilor ex-ante in raporturile cu Comisia Europeana presupune garantarea unui cadru normativ predictibil si coerent care sa creeze conditiile pentru indeplinirea angajamentelor sus mentionate”, se mentioneaza in comunicat.

 

Citeste mai mult: http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/master-planul-general-de-transport-trimis-spre-aprobare-cati-km-de-autostrada-si-ce-drumuri-express-vom-avea-in-2036-foto.html